دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۵۵:۴۱

دریادار سیاری:
نیروی دریایی امنیت کشور را برای توسعه اقتصادی تامین ‌می‌کند

باشگاه خبری فراساحل: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیروی دریایی با حضور در آب‌‌های جهانی، در گسترش روابط بین الملل تاثیرگذار است و امنیت کشور را برای توسعه اقتصادی تامین ‌می‌کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز سه شنبه در مراسم ترفیع درجه فرمانده ناوگان شمال در انزلی افزود: امروز نیروی دریایی وظیفه ای را عهده دار است که جنبه بین المللی دارد و ناوگان شمال نیز ماموریت دارد که در دریای خزر، از منابع و منافع جمهوری اسلامی در مرزهای آبی دفاع کرده و با کشورهای همسایه نیز رفت و آمد داشته باشد و برای برقراری امنیت بکوشد. وی ادامه داد: جایگاه نیروی دریایی ارتش بین نیروهای مسلح کشورمان، به دلیل انجام ماموریت‌‌های ویژه در دریا و بین المللی بودن آن، جایگاهی ویژه است چراکه نیروی دریایی امروز، تنها یک نیروی نظامی نیست بلکه نیرویی علمی، سیاسی و بین المللی است.

دریادار سیاری افزود: نیروی دریایی ‌می‌تواند مثل وزارت امور خارجه در توسعه روابط بین الملل تاثیرگذار باشد و با توجه به حضور مستمر در خلیج عدن و باب المندب، امنیت لازم را برای توسعه اقتصاد کشور تامین ‌می‌کند. وی با یادآوری این بیان فرمانده معظم کل قوا که نیروی دریایی در آبادانی کشور نیز موثر است، حضور نداجا و نقش آفرینی آن در توسعه سواحل مکران در جنوب شرقی ایران را از جمله فعالیت‌‌ها در این بخش عنوان کرد. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: این ماه، برای ما دانشگاه و درس است و باید تلاش کنیم از عاشورا درس بگیریم که مهمترین آن، بصیرت است و لازم است به بصیرتی که از محرم ‌می‌آموزیم، عمل کنیم که تجلی آن، حرکت در مسیر ولایت است.

دریادار سیاری به فرارسیدن هفته دفاع مقدس نیز اشاره و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس هم درس‌‌های خود را از محرم و عاشورا گرفته چراکه رمز موفقیت ما در آن دوران پرافتخار، بهره مندی از فرهنگ عاشورا بود و از این رهگذر توانستیم بر دشمن تا بن دندان مسلح، پیروز شدیم. وی تاکید کرد: امروز باید آمادگی خود را بالا ببریم تا از ارزش‌‌ها دفاع کنیم چراکه شعار ما ، ادامه راه حسین (ع) است و نیروی دریایی در همه مقاطع زمانی با درس آموزی از عاشورا و تجربه دفاع مقدس، همان راهی را ‌می‌رود که سیدالشهدا با ایثار و جان فشانی رفت. دریادار سیاری در خاتمه سخنانش، ترفیع درجه را امری ظاهری ندانست و گفت: وظیفه‌‌ها سنگین تر ‌می‌شود و این جایگاه و انجام ماموریت‌‌های محوله، امری خطیر و سنگین است و فرمانده باید اخلاق دینی، آموزه‌‌های قرآنی - اسلامی و ایمان، تعهد، شهادت طلبی، ایثار، انضباط و تعامل را در دستور کار خود قرار دهد.

در پایان این مراسم، ناخدا یکم احمدرضا باقری فرمانده ناوگان شمال، به درجه دریادار دومی نائل شد. منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گیلان، دارای دو مرکز بزرگ آموزشی شامل مرکز آموزش تخصص‌‌های دریایی باقرالعلوم رشت و مرکز آموزش تکاوری منجیل است و افراد آموزش دیده در این مراکز، در عرصه دریاهای آزاد حضور فعال دارند. فرماندهی منطقه چهارم نداجا نیز در شهرستان بندرانزلی مستقر است.



  کد خبر : 4497
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :